Militzer & Münch Algeria: быть ближе к клиентам, благодаря специалистам на местах

За долгие годы работы на сложных рынках этого региона компания Militzer & Münch зарекомендовала себя как ведущий специалист по перевозкам в Алжир и из него. Ее уникальным отличием является выполнение регулярных морских перевозок сборных грузов из Франции в Алжир и Оран, а с конца 2023 года еще и в Беджайю.

Принадлежа к числу средиземноморских стран, крупнейшее государство Африки является одним из важнейших логистических центров в регионе. При этом транспортная сеть сосредоточена почти исключительно на плодородном севере страны, в то время как почти 85% территории занимают каменистые и песчаные пространства Сахары. Алжир богат природными ресурсами – нефть и сжиженный природный газ составляют около 95% всего экспорта. В свою очередь, в страну импортируется множество различных товаров, включая машинное оборудование, текстиль, продукты питания и многое другое.

С 2016 года Militzer & Münch работает в Алжире с собственной компанией, филиалы которой расположены в портовых городах Алжир, Оран и Беджайя. Отсюда компания предлагает весь спектр логистических услуг: от морских, воздушных и наземных перевозок до дополнительных услуг, таких как таможенное оформление и консалтинг. Перевозки импортных грузов осуществляются, в основном, из Западной Европы и Юго-Восточной Азии. Экспортные товары предназначаются, в первую очередь, для Западной Африки и Юго-Западной Европы.

«Логистический сектор в Алжире регулируется строгими законами и правилами. Кроме того, здесь высокие транспортные тарифы и длительные таможенные процедуры», говорит Ламия Хани, генеральный директор Militzer & Münch Algeria. «Если вы не знакомы с местными реалиями, то работать здесь будет очень сложно. Благодаря нашим собственным специалистам на местах и крепкой партнерской сети мы можем оказывать нашим клиентам самую эффективную поддержку».

 

Основное внимание перевозкам сборных грузов из Франции

К основным услугам компании Militzer & Münch в Алжире относятся перевозки сборных грузов из Марселя. Уже несколько лет они регулярно выполняются по двум маршрутам – один ведет из Франции в Алжир, другой – в Оран. Кроме того, в ноябре 2023 года стартовали первые морские перевозки сборных грузов в Беджайю.

Город-порт расположен примерно в 180 километрах к востоку от столицы Алжира и является одним из важнейших в стране. Благодаря своему местоположению, он служит важным узлом для морских перевозок между Алжиром и Европой, Африкой и другими регионами. Современная инфраструктура позволяет выполнять все процессы в порту с особой эффективностью и обрабатывать различные виды грузов, включая сыпучие и контейнерные. Помимо этого, порт отличается высоким уровнем безопасности и надежно связан с отдаленными от моря регионами. Kомпания Militzer & Münch предлагает рейсы из Марселя в Беджайю на судах CMA CGM каждые 15 дней. Militzer & Münch берет на себя выполнение всех необходимых операций, от консолидации грузов до погрузки контейнеров. Транзитное время составляет всего пять дней. На этом маршруте аналогичных предложений практически нет. Поэтому услуга пользуется большим спросом у клиентов. Значительная доля полученных до настоящего времени заказов на перевозки поступала от представителей пищевой промышленности: оборудование для пищевой промышленности, ароматизаторы, пищевые добавки, упаковка и так далее.

В среднесрочной перспективе Militzer & Münch Algeria планирует расширить свое лидерство на рынке на направлении Алжир-Франция и организовать дополнительные услуги по перевозке сборных контейнерных грузов между Францией-Турцией и Францией-Италией. «Алжир – это страна, где нет места скуке», говорит Ламия Хани. «Мы всегда рады решать новые задачи в интересах и на благо наших клиентов».

Trade Lane Africa: “There is always a way”

In view of the impressive economic growth in some emerging markets south of the Maghreb, Militzer & Münch is expanding its activities on the African continent. We asked Irene Pinkrah, Business Development Manager Trade Lane Greater Africa, about the special aspects of working with Africa, the challenges she and the team have to overcome, and what she likes best about her job.

Ms. Pinkrah, what are your tasks as Business Development Manager for Trade Lane Africa?

My main task is to expand and maintain business relationships with existing partners in Africa and to identify new partners for potential collaboration. I also build and maintain business relationships in Germany together with our sales team and take care of customer acquisition. And I also define marketing strategies and develop and optimize the trade lane between Germany and Africa by analyzing, planning and implementing efficient transport and logistics solutions.

How is the Militzer & Münch business developing in Africa?

We are currently in the process of developing the Sub-Sahara segment and are very optimistic. Africa has experienced significant economic growth in recent years and offers considerable development potential in some sectors. Militzer & Münch has been active in Morocco, Tunisia and Algeria for many years, and is very successful in this field. We are therefore confident that we will also be successful in sub-Saharan Africa. Ghana, Kenya and Nigeria, for example, are very interesting for us.

We are currently working on establishing a partner network. Against this background, several Militzer & Münch country units, including Militzer & Münch Germany, joined the Airfreight Logistics Network for Africa (ALNA) some time ago, a strong network for airfreight to and from the African continent. With ALNA, we have access to a secure and reliable network of companies in many African countries.

In order to tap into the potential of the Ghanaian market for us, I will be attending the Supply Chain Business Forum and Exhibition in Ghana’s capital Accra this coming July. The trade fair will focus on current trends, challenges and opportunities in the supply chain sector. As Militzer & Münch is sponsoring the event, we also have the opportunity to present our products and services on site.

What are the main goods Militzer & Münch transports to and from Africa?

African countries import a variety of consumer goods, including electronics, vehicles, clothing and household appliances. The primary exports are raw materials as well as agricultural and pharmaceutical products.

What challenges have you experienced with transports to and from Africa?

Many parts of Africa have only insufficient transport infrastructure, both in terms of roads, railways and ports. This sometimes leads to bottlenecks, delays and increased transportation costs. In addition, different customs regulations, complicated documentation requirements and inefficient customs clearance procedures also complicate and delay transportation. Instability in some regions and cultural differences can also hinder transportation. But as long as we are prepared for these hurdles, there is always a way to overcome them. After all, challenging markets are our specialty.

What positions have you held at Militzer & Münch so far, and what do you like best about your work?

I have worked in operational positions in air and sea freight for over 20 years. Most recently, I worked in the export department of M&M air sea cargo GmbH in Frankfurt for 15 years. In 2022, I participated in our internal Talent Management Program, where one of our tasks was to identify promising new markets. We singled out Africa as one of the most interesting areas.

I really enjoy working for Militzer & Münch because the company is characterized by a family environment, motivated colleagues, openness and diversity. What I particularly like about my current position as Trade Lane Manager is that I can work independently. I can really make a difference here. The diverse challenges my job entails motivate me, too.

EMEX Kazakhstan on track for success

The courier, express, and parcel service EMEX Kazakhstan, a subsidiary of the Militzer & Münch Group, looks back on the past years with great satisfaction and plans further growth.

EMEX is the official partner of FedEx in Kazakhstan and handles all FedEx CEP transports within the country. The company operates its own substantial fleet of circa 100 vehicles as well as a dense network of branch offices in the country. The main sorting center is located in Almaty. All international shipments, including customs clearance, are handled via this hub, with transit times for express delivery between one and four days. EMEX’s major customers operate in the retail, fashion, pharmaceutical and medical technology, as well as oil and gas sectors. What they value most about their CEP provider are the comprehensive turnkey solutions and personalized support.

This year, EMEX is about to celebrate an anniversary. The Militzer & Münch Group’s CEP service in Kazakhstan turns 20 years old and has had a successful time recently: “We were able to increase our market share and consolidate our strong position among the top three service providers in the industry, we obtained important ISO certifications in the areas of quality, environment and safety, and were even awarded industry prizes,” says Tatjana Vorobyeva, who has been heading the company with a staff of more than 360 as Managing Director since 2016. “The positive results are largely owed to growth in e-commerce and consolidated domestic transportation.” In 2023, EMEX also opened its first location in Kyrgyzstan, expanding its extensive branch network in Central Asia.

Into the future – with big plans

EMEX plans to continue growing in the future by investing in personnel management to attract new talent and in its own warehousing space, for example. Strategic marketing measures are to further strengthen the EMEX brand, while an expanded range of services will appeal to new customer groups. These include the Fourth Party Logistics (4PL) and Fulfilment Services divisions, among others.

“We have big plans – and of course we are already preparing for our 20th anniversary”, says Tatjana Vorobyeva. “Our customers rely on EMEX because their consignments are in good hands with us and reach their destination reliably and on time. This trust has brought us to where we are today and spurs us on to continue to improve and grow.”

Militzer & Münch Dubai: Strong in ship supply

About five years ago, the Militzer & Münch Dubai team moved from the city’s airport to the Jebel Ali Free Zone (JAFZA) at the western end of Dubai, one of the largest free trade zones in the world. The move was the result of the country unit’s strong growth, which is still ongoing: Militzer & Münch Dubai is continually expanding its range of services and its customer base is growing. The supply of ships on the water is developing into a particularly successful line of business.

At the location in the Jebel Ali Free Zone, the Militzer & Münch Dubai team focuses on the transport of ship spare parts. For some time now, there has also been an increasing demand from customers for the complete supply of ships. In addition to spare parts, this includes the delivery of further technical equipment, consumables, bonded goods, food for the crew and maintenance services. Militzer & Münch is responsible for the procurement of equipment and goods, their storage, and delivery on board the ships – even beyond the Jebel Ali Free Zone.

Growing market segment in the port of Fujairah

Thanks to the strong commitment of the Ship-Spares-team, led by Business Development Manager Kiran Kumar, the local company has seen a significant increase in orders for ship supplies at the Port of Fujairah. Located on the east coast of the United Arab Emirates (UAE), the port is a major hub for shipping in the Gulf region and the Fujairah Offshore Anchorage Area (FOAA) offers 133 berths for incoming vessels as well as a wide range of maritime services.

“Our aim is to offer our national and international customers an all-inclusive package with real added value in ship handling, from spare parts in transit to catering for the ship’s crew” says Anil Manath, Managing Director of Militzer & Münch Dubai.

Militzer & Münch not only handles ships moored at offshore anchorages in Fujairah but also ships in transit. For this “midstream” supply, Militzer & Münch exclusively delivered more than 200 shipments in UAE waters by using hired supply boats and made over 50 round trips in 2023 – aside from deliveries to local agent’s boats. The ships served by the Militzer & Münch Dubai team currently come mainly from international waters while passing through the OPL (outer port limits) and inner anchorages of the United Arab Emirates during bunkering and maintenance.

“The port of Fujairah has become an important location for us and we expect a further increase in the volume of orders for ship supply”, says Anil Manath. “We will continue to expand our local presence in the future so that we can provide our customers with a central one-stop-shop for the optimal handling of ships round the clock.”

M&M Kazakhstan: Lots of good reasons to celebrate

The Militzer & Münch country unit in Kazakhstan was founded in 1993. Its development is impressive: Today, M&M Kazakhstan offers its customers national and international transports on all transport routes, as well as customs clearance – and all this with great success. The team is growing, as is the customer base; the range of services is continuously expanded, and new markets are opened.

In summer 2023, around 70 employees and customers of M&M Kazakhstan came together in a restaurant in Almaty to celebrate Militzer & Münch’s 30th anniversary with a colorful entertainment program featuring live music, a dinner buffet, and cocktails. Of course, a birthday cake had to be part of the event.

Zlata Kim, Managing Director of the Kazakh country unit since 2019, has closely accompanied and driven the development of the company in recent years. “We can be very proud of what we have achieved over the past three decades,” she says. ”We offer our customers transport logistics services at the highest level. We are constantly expanding our portfolio and adapting our services to current requirements. In the field of renewable energies, we have been able to handle some impressive projects, such as the transportation of large quantities of components and modules for solar plants from China to Kazakhstan.”

There is a close trade relationship between Kazakhstan and China; the European Union, however, has recently turned into the most important economic partner. Which also applies to M&M Kazakhstan. “Rail transports play an important role here, but at the moment, truck transports from Europe are also in high demand from our customers,” says Zlata Kim.

Militzer & Münch: новая компания во Вьетнаме

Ст. Галлен, 18 декабря 2023 года: Логистическое предприятие Militzer & Münch продолжает расти в Азии: сегодня приступила к работе компания M&M Militzer & Münch Vietnam Co. Ltd. Новая компания предлагает полный спектр услуг Militzer & Münch. Особое внимание будет уделяться воздушным и морским перевозкам.

Группа Militzer & Münch реализует стратегию роста в регионе Азии / Дальнего Востока / Океании. Совсем недавно, в 2022 году, предприятие учредило новую компанию в Новой Зеландии. После Китая, Малайзии, Шри-Ланки и Новой Зеландии Вьетнам стал пятой страной в регионе, в которой у Militzer & Münch есть собственная национальная компания. Головной офис Militzer & Münch Vietnam расположен в Хошимине. Этот мегаполис на берегу Южно-Китайского моря, с населением 9 миллионов человек, является одновременно экономическим центром страны и важным для Юго-Восточной Азии транспортным узлом.

 

Большие возможности для развития

Компания Militzer & Münch ориентируется на многообещающие рынки региона и видит для компании в этой стране большой потенциал для дальнейшего роста: «За несколько лет Вьетнам превратился из одной из беднейших стран мира в страну со средним уровнем дохода», говорит Андреас Лёвенштайн, региональный директор Militzer & Münch по Азии/Дальнему Востоку. «Поэтому мы видим здесь хорошие возможности для успешного развития и укрепляем нашу сеть в регионе посредством открытия новой компании».

Компания Militzer & Münch Vietnam будет обслуживать множество различных отраслей как в сфере импорта, так и в сфере экспорта. Большая часть объема перевозок приходится на морской и воздушный транспорт. Новую национальную компанию возглавил Петер Шюпбах, ранее занимавший различные руководящие должности.

Militzer & Münch Turkey: сыгранная команда

Землетрясение, пандемия, инфляция – в 2023 году жителям Турции пришлось столкнуться со страшными катастрофами и испытаниями, кажущимися практически непреодолимыми. Но экономическая неопределенность и глобальные потрясения сотрудникам турецкой компании Militzer & Münch не в диковинку, и они знают, как с ними справляться.

В феврале этого года отдельные части Турции и Сирии подверглись мощному землетрясению. Более 56 тыс. человек погибли, многие получили ранения, потеряли членов семьи и все свое имущество. Это событие глубоко потрясло жителей Турции.

 

Помощь пострадавшим

В ответ на огромные разрушения и сложившуюся чрезвычайную ситуацию Турецкая международная ассоциация экспедиторов UTIKAD направила в район землетрясения гуманитарные грузы, а команда Militzer & Münch оказала ей этом необходимую поддержку. «В рамках этой гуманитарной миссии мы координировали перевозку крайне необходимых для пострадавших грузов двенадцатью грузовиками и полным железнодорожным составом из 32 вагонов», говорит Джем Улусой, генеральный директор Militzer & Münch в Турции. «Кроме того, совместно с филиалом компании Militzer & Münch в Базеле мы перечислили 5000 евро турецкой гуманитарной организации AHBAP».

Стихийное бедствие сильно ударило и по турецкой экономике. Около 35% промышленности страны расположено в районах, пострадавших от землетрясения. К этому следует добавить последствия пандемии коронавируса и глобальную инфляцию. В сложившейся ситуации турецкой компании Militzer & Münch приходится нелегко.

Но команда научилась действовать и успешно вести работу в условиях неопределенности. Турецкая компания группы Militzer & Münch была учреждена в 1996 году. «В то время у нас было всего семь сотрудников и один единственный филиал в Измире, управляемый одним сотрудником», говорит Джем Улусой. После того как в январе 2012 года к работе приступило новое руководство Militzer & Münch Turkey, турецкая компания начала расти. «Сегодня в нашей компании работает почти 60 человек, и, помимо головного офиса в Стамбуле, у нас есть еще три филиала в Измире, Мерсине и Бурсе, а также склад в Хадымкее и офис в аэропорту Стамбула».

Компания Militzer & Münch Turkey специализируется на перевозках промышленных грузов и является одним из лидеров на рынке проектных перевозок. Несмотря на неопределенность и трудности, команда успешно отстаивает свои, занятые в данной отрасли, позиции. Наибольшим спросом у клиентов пользуются наземные перевозки, за ними следуют, также имеющие большое значение, воздушные и морские перевозки. Основными клиентами компании являются представители текстильной промышленности, машиностроения, химической промышленности и производства строительных материалов.

«Мы доказали, что можем не только успешно работать в условиях неопределенности, но и нести свою социальную ответственность в кризисные времена», говорит Джем Улусой. «Следующим важным шагом для нас станет инвестирование в склад, чтобы предлагать клиентам еще более качественные услуги и удовлетворять растущие потребности».

More warehousing space in Morocco

Militzer & Münch Morocco is expanding in Tangier: 2,000 square meters of additional warehouse space are to ensure faster handling.

The port city of Tangier is located at the northern tip of Morocco, close to the Strait of Gibraltar, barely 30 kilometers from the Spanish mainland, and thus at a strategically extremely important position for goods flows. For many years, the Tangier branch office has been Militzer & Münch’s gateway to Morocco.

At this time, Militzer & Münch Morocco is expanding its own warehouse with an annex: 2,000 square meters of additional logistics space will help meet the increasing customer demand and ensure the even faster handling of shipments: “At our location in Tangier, we have been recording steadily growing volumes for years”, explains Olivier Antoniotti, Managing Director of Militzer & Münch Morocco. “With the new warehouse, we can handle the additional transport volume even better and with more flexibility.”

In total, the warehouse area in Tangier will grow to 5,000 square meters. The inauguration and operational start-up of the new facility is scheduled for the beginning of January 2024.

Militzer & Münch Eichenzell: the gateway to the Maghreb

Most of the overland transports from the Militzer & Münch branch office in Eichenzell in Eastern Hesse are bound for one or more of the Maghreb countries. This makes Eichenzell one of the most important hubs for transports to Algeria, Tunisia, and Morocco.

The small township near Fulda and Frankfurt is home to the German Militzer & Münch hub for the Maghreb – and it is continuously developing. Over the last few years, the branch has experienced steady and healthy growth. “We have a clear picture of the direction we want to take in the future,” says branch manager Julian Backenstoß. “We are receiving very positive feedback from our customers for our consistently good service. As a result, we’ve been able to expand our business and also increase our staff.” Close to twenty colleagues are now attending to the needs of customers. The attached warehousing area covers around 4,500 square meters.

Consolidated freight destined for North Africa
On average, eight to ten containers leave Eichenzell every week in a southerly direction to begin their journey to North Africa: four to five semitrailers per week head to Morocco via Algeciras in Spain. Another four to five round trips per week go to Tunisia via Marseille and Genoa. The focus is on consolidated freight.
The trucks need about six to seven days to make the journey to Algeria. Multimodal shipments are completed within nine to ten days. “If time is of the essence, customers prefer the pre-carriage by truck to Marseille. If transit time is not an issue, the combination with rail is a popular choice, also because it is cheaper. The customer can save a few hundred euros and at the same time do something for the environment,” explains Lilli Macholdt, Deputy Branch Manager and Trade Lane Manager Maghreb.

More than just the Maghreb
“We have a lot of experience in organizing and carrying out transports to the Maghreb countries,” explains Julian Backenstoß. “That’s why we keep expanding our activities and recently opened a branch office in Augsburg. There, under the management of Fourat Chetoui, Trade Lane Manager Maghreb, we are currently focusing on the direct freight business to and from the Maghreb. However, we also offer overland transports to many other destinations, of course.” In addition to transports to North Africa, Militzer & Münch also handles groupage transports to Azerbaijan via Eichenzell, as well as transports to Eastern and Western Europe. Moreover, the Eichenzell branch office has been the official CargoLine Germany depot for more than ten years, acting as a hub for classic groupage pre- and on-carriage to and from Europe or within Germany.”

В Ташкент через Чанъаньский экспресс (Chang’an Express)

Пекин. Сиань является не только отправной точкой древнего Шелкового пути на востоке, но и важными воротами для международной торговли. Между тем, Центральная Азия, как пионер инициативы “Пояс и путь”, служит ориентиром для взаимосвязанной международной торговли. Железная дорога Центральной Азии расширяет внешние связи и торговлю Сианя, создавая новые возможности.

30 мая 50 TEU с телекоммуникационным оборудованием ZTE покинули Сианьский международный порт на борту Чанъаньского экспресса и отправились в Ташкент, крупнейший город Центральной Азии.

 

Преимущества Чанъаньского экспресса

Chang’an Express, новое сообщение между Китаем и Европой. Поезд следует через сухой порт Хоргос в Синьцзяне и преодолевает общее расстояние в 4 667 километров до Ташкента за десять дней. Это первый случай, когда Сианьский международный порт сотрудничает с корпорацией ZTE для запуска полноценного поезда с товарами в Центральную Азию.

“Причина, по которой мы выбрали экспресс Китай-Европа Чанъань, заключается в том, что он предлагает множество маршрутов, отличный сервис и стабильные сроки, что обеспечивает надежные гарантии своевременной доставки товаров наших клиентов. В будущем мы будем продолжать укреплять наше сотрудничество с Сианьской международной портовой зоной свободной торговли и вносить свой вклад в строительство инициативы “Пояс и путь”, – сказал в интервью Эльяр Шеркати, управляющий директор M&M China.

Militzer & Münch Romania: подъем и оптимизм, несмотря на нестабильные времена

Militzer & Münch представлена на логистическом рынке Румынии своей собственной компанией уже почти 20 лет. Основное внимание уделяется импорту и экспорту в пределах Европы, заказчики представляют, в основном, секторы промышленных товаров и одежды. Несмотря на сегодняшние факторы неопределенности, компания не только демонстрирует стабильность, но даже успешно растет.

Румынская компания, по всем признакам, успешно развивается. И это несмотря на то, что условия на рынке в настоящее время довольно сложные. Продолжающаяся война в соседней Украине, энергетический кризис и высокая инфляция создают неопределенность на рынке и не позволяют делать прогнозы.

 

Противостояние вызовам благодаря командной работе

По мнению Валентина Драгу, тот факт, что компания Militzer & Münch Romania занимает столь выгодное положение на рынке, объясняется, прежде всего, высокой мотивацией и упорным трудом ее сотрудников. «Логистическая отрасль очень динамична, необходимо действовать гибко и своевременно реагировать на текущие изменения на рынке. Я очень горжусь тем, что нам это удается даже в трудные времена. Будучи средним предприятием-поставщиком транспортных услуг, мы достойно выдерживаем конкуренцию и поэтому, в целом, смотрим в будущее с оптимизмом», говорит Драгу.

Новое местоположение, новые сотрудники: осенью прошлого года около 30 сотрудников компании Militzer & Münch Romania занимались переездом. Команда генерального директора Валентина Драгу переехала в новые, современные помещения в центре Бухареста. «Наши сотрудники-новоселы рады новым офисам и очень удобному транспортному сообщению. В будущем мы будем рады видеть у нас в команде и новые лица, в настоящее время мы ищем подкрепление», говорит Валентин Драгу.

 

Подъем в сфере дорожных и морских перевозок

В этом году актуальная геополитическая и экономическая ситуации практически не повлияли на деятельность и результаты работы компании Militzer & Münch Romania. И хотя в сфере проектных перевозок компании отмечен небольшой спад, объем автоперевозок увеличился, а в сфере морских перевозок наметился подъем.

Тем не менее, в будущем усилия Валентин Драгу и компании Militzer & Münch Romania будут сосредоточены на перевозках, которые уже доказали свою успешность для его компании: «Мы рассчитываем на то, что в следующем году торговля в Европе активизируется, и это откроет для нас много возможностей. Поэтому сейчас мы работаем над дальнейшим расширением наших перевозок и торговых отношений в этом направлении – и, надеюсь, скоро при энергичной поддержке новых членов команды!»

«Наше упорство привело нас к успеху»

В декабре 2020 года была основана компания M&M Militzer & Münch Malaysia. Можно сказать – в самое неподходящее время. Но трудности, обусловленные пандемией, не смогли заставить компанию отказаться от своих амбициозных планов и целей. Гопал Кришнан участвовал в становлении предприятия и с самого начала упорно боролся за его успех. Мы побеседовали с ним о трудном начальном этапе и последующем развитии Militzer & Münch Malaysia, о текущих проектах и планах, а также о его замыслах на будущее.

 

Господин Кришнан, не могли бы Вы в нескольких словах охарактеризовать Вашу компанию?

Компания Militzer & Münch Malaysia небольшая, но в высшей степени ориентированная на клиента и при этом очень успешная. Хотя мы специализируемся на проектах в нефтегазовом секторе, в принципе, мы готовы к выполнению любых видов перевозок.

 

Из-за пандемии успех заставил себя ждать. Что Вы можете сказать об этапе становления компании?

Все получилось не так, как мы себе представляли. Начало работы нашей компании пришлось на то время, которое добровольно вряд ли кто-либо выбрал. Самые обычные действия, сопутствующие созданию компании, такие как открытие банковского счета, превратились в существенные проблемы. Все заняло гораздо больше времени, чем планировалось, и потребовало от нас значительной самоотдачи и терпения. Тот факт, что мы были еще неизвестны на рынке, еще больше осложнял ситуацию. Для многих клиентов на тот момент времени прибегнуть к услугам нового экспедитора было неуместно. Мы смогли начать работу только через полгода после фактического основания.

 

Как это непростое время отразилось на компании Militzer & Münch Malaysia и на Вас самом?

Наш трудный старт, безусловно, сделал нас теми, кем мы являемся сегодня. Потому что, несмотря на то, что это был трудный период, мы смогли извлечь из него много хорошего. Мы работали очень дисциплинированно и целеустремленно, постоянно поддерживали наши затраты на минимально возможном уровне и прилагали максимум усилий для получения заказов. Наше упорство в конечном итоге привело нас к успеху: мы смогли постепенно расширить нашу сеть и констатировали рост.

Еще один важный положительный момент, который необходимо упомянуть, это поддержка со стороны руководства Militzer & Münch. Оно всегда чутко и с пониманием относилось ко всем нашим проблемам. Это показало нам, что даже в трудные времена у нас есть надежный партнер.

 

Как развивалась деятельность компании Militzer & Münch Malaysia после столь сложного старта?

После того как страна в период пандемии практически замерла, в 2022 году начался сильный подъем, как на национальном, так и на международном рынке. Экономика расцвела, инвестиции поощрялись, в том числе и политиками, а мировой спрос увеличился. Например, вырос мировой спрос на резину, в том числе для производства резиновых перчаток. Поскольку натуральный каучук является важным природным ресурсом для Малайзии, на экспортном рынке на него возник огромный спрос. В это время компания Militzer & Münch Malaysia также добилась значительного роста, у нас появились новые клиенты, и мы смогли, в том числе благодаря внушительному заказу на международные проектные перевозки в нефтегазовой отрасли, достичь в 2022 году отличных результатов. Новый год также начался для нас очень хорошо, и мы уверены, что в 2023 году мы сможем успешно расширить нашу деятельность.

 

Какие проекты и планы на очереди у Militzer & Münch Malaysia?

О некоторых проектах говорить пока рано. Но я могу сказать, что мы будем продолжать расширять наши отношения с клиентами в нефтегазовом секторе. Нашей специализацией является выполнение проектных перевозок – мы хотим и дальше использовать это преимущество и позиционировать себя в качестве специалиста на малазийском рынке.

 

Какой бы Вы хотели видеть компанию Militzer & Münch Malaysia в будущем?

Помимо планов в области наших проектов и заказов, моей личной целью является утверждение Militzer & Münch Malaysia в качестве успешного бренда, характеризующегося не только высокой результативностью и надежностью, но и воплощающего в жизнь такие ценности, как лояльность, честность и уважение. Мы хотим быть привлекательным и надежным работодателем, способствующим профессиональному росту молодых сотрудников и поддерживающим командный дух. Я убежден, что в конечном итоге именно эти качества, составляющие «ДНК» компании, ведут к успеху и стабильно обеспечивают будущее компании.

 

 

Militzer & Münch Malaysia:

Пандемия коронавируса поначалу помешала амбициозным планам только что основанной компании M&M Militzer & Münch Malaysia, но команда доказала свою стойкость и завоевала прочные позиции на логистическом рынке (см. интервью). Основные факты о компании Militzer & Münch Malaysia:

 

  • 10 сотрудников входят в команду Militzer & Münch Malaysia, возглавляемую генеральным директором Гопалом Кришнан, руководящим компанией с момента ее основания в конце 2020 года.
  • Нефтегазовый сектор является основной отраслью для Militzer & Münch Malaysia. Но клиентами компании являются и представители мебельной и пищевой промышленности, секторов высоких технологий и промышленных товаров, а также сферы здравоохранения.
  • Самым важным торговым партнером является Китай, за ним следуют Сингапур, США, Япония и Тайвань.
  • 70 процентов регулярного импорта и экспорта компания Militzer & Münch Malaysia доставляет морским путем. Грузы, прибывающие в Малайзию, поступают из Южной Африки, Австралии, Италии и Германии.
  • Международные судоходные компании работают в трех портах Малайзии: в Порт-Кланге, крупнейшем морском порту Малайзии к юго-западу от Куала-Лумпура, и в портах Танджунг Пелепас и Пасир Гуданг, расположенных на юге страны, неподалеку от границы с Сингапуром.
  • Время доставки грузов компанией Militzer & Münch Malaysia варьирует от 6 дней (Индия, Шри-Ланка) до 25-31 дня (Австралия/Новая Зеландия) и 42-46 дней (Европа). Транстихоокеанским грузам для доставки в пункт назначения требуется более 50 дней.
  • Компания Militzer & Münch Malaysia особенно тесно связана с Германией. Компания является членом Германско-малазийской торговой палаты и тесно сотрудничает с Militzer & Münch Germany на местном рынке для дальнейшего расширения торговой деятельности.
  • Там, где у компании Militzer & Münch нет собственных компаний, Militzer & Münch Malaysia полагается на партнерскую сеть для обслуживания своих клиентов в таких странах, как Австралия, Сингапур или Южная Африка.

Sri Lanka: stability in challenging times

Since it was founded in 2018, Militzer & Münch Sri Lanka has seen positive development, while also facing major challenges again and again. The team looks to the future with confidence.

Located on the west coast, the port of Colombo is Sri Lanka’s biggest container port; it is considered one of the most important logistics hubs in the region. Almost 6.9 million TEUs were handled here in 2020. Militzer & Münch Sri Lanka has its headquarters in the direct vicinity of the port. Benefiting from this central location, the Militzer & Münch country unit has successfully established itself in Sri Lanka’s logistics market over the past years. Today, it is a member of the Sri Lanka Logistics & Freight Forwarders Association (SLFFA), the association of forwarders and logistics providers.

Good results despite difficult conditions

For the year 2022, the twelve-person team again records good results. This is not to be taken for granted: beside the Corona pandemic, most recently, the ongoing economic crisis and its political consequences also affected the activities of Militzer & Münch Sri Lanka. Fuel shortages, bottlenecks in the power supply, and skyrocketing transport costs burdened the country’s logistics sector; many factories were forced to close.

“Of course, we are glad we can look back on a good year in Sri Lanka despite such adverse circumstances,” says Dilum Stembo, Managing Director of M&M Sri Lanka. “We are aware, however, that there are still challenging times ahead. We are constantly adapting to the changing circumstances so we can continue providing stable services to our customers.”

Focus on export business

In response to tighter import restrictions, Militzer & Münch Sri Lanka changed its strategy and focused on the export business. The main export goods include tea, rubber, and coconut, as well as products of the apparel industry. By concentrating on these exports, Militzer & Münch Sri Lanka was able to minimize the impact of the dollar crisis on its own activities, as exporters pay in US dollars, and shipping companies invoice in US dollars, too.

In order to reduce power consumption, electricity cuts of several hours a day can occur in Sri Lanka. To avoid a standstill of day-to-day operations during such long supply interruptions, the country unit invested in solar cells for its offices to reduce its dependence on the power grid.

These are challenging times for the country’s economy, but of course equally so for local people. “We are deeply committed to helping here,” says Andreas Löwenstein, Regional Managing Director Asia / Far East at Militzer & Münch. “In view of the high inflation, we are accommodating our employees financially.” Dilum Stembo confirms: “Not only the company as a whole but also the staff had to overcome many obstacles. We took efforts to support our staff – also emotionally. I am convinced that it has helped them at least to some degree”

Given the current situation, the course taken has proved successful for Militzer & Münch Sri Lanka, and the country unit has been able to maintain its stability. Says Andreas Löwenstein: “We plan to increase our activities to and from New Zealand, Australia, and Southeast Asia, as well as to and from the USA and Canada. We are confident we will cope well with future challenges.”

Top position in the Mediterranean area: Militzer & Münch Tunisia

The Militzer & Münch subsidiary in Tunisia was founded over 25 years ago. Today, about 100 employees work for M&M Militzer & Münch Tunisia. Their core business: road transports from and to France, Italy, and Germany.

Militzer & Münch Tunisia has its headquarters in the port city of Radès, just a few kilometers southeast of Tunis, the capital. Additional branches operate in the port cities of Sousse and Sfax, as well as at Tunis-Carthage International Airport. Air and sea transports are an integral part of the product portfolio, but the Tunisian country unit’s biggest demand is for road transports; with the customers mainly coming from the textile, automotive, raw materials, and manufacturing industries.

An expert for Tunisia’s logistics market

Saber Boussada has been Managing Director at Militzer & Münch Tunisia for almost three years; he is at home in the transport industry. He had previously held various positions at an international freight forwarding company for more than 15 years, and has been Managing Director for more than ten years now. During this time, Saber Boussada got to know the Tunisian market very well: “Tunisia is a small country, and there’s a lot of competition among logistics service providers. In our day-to-day work, we are repeatedly confronted with the intense competition in the market here, and it depends on our performance and our range of services whether we can hold our ground,” he says.

Under his leadership, the country unit has in fact been able to hold its ground very successfully so far: Militzer & Münch Tunisia has achieved a significant profit increase since he joined the company, and the team is very optimistic about the further development of Militzer & Münch Tunisia.

Passionate about logistics

“What unites all Militzer & Münch employees is the enthusiasm for fulfilling customer wishes and demands with tailor-made solutions. Delivering goods to their destinations across the widest range of distances and on international routes is our passion”, is how Saber Boussada sums it all up. “Militzer & Münch Tunisia has secured a strong position in this challenging market. I am proud of this commitment, and I am happy to be part of the Militzer & Münch family!”

Turning challenges into opportunities

Despite the fraught economic and geopolitical situation in 2022, the Militzer & Münch country in Turkey was able to close the year successfully – and the company has ambitious plans for the future.

In 2022, the Militzer & Münch team in Turkey demonstrated that difficult times also offer opportunities. The country unit had to cope with challenges such as the aftermath of the Corona pandemic, increased freight costs, and supply chain bottlenecks. Added to these were the negative development of the Turkish economy, which led to major trade imbalances, and the situation in Ukraine.

Yet the team took the right measures in time. “Thanks to our strong position in Turkey, it was easy for us to adapt to the requirements, thus turning disadvantages into opportunities,” says Ender Atat, Deputy Managing Director at Militzer & Münch Turkey. Alex Sandalcidis, Deputy Managing Director at Militzer & Münch Turkey, adds: “We defined new strategies and introduced new structures on different routes and with different transport modes so that we were able to still meet customer requirements

Militzer & Münch Turkey transports a variety of commodities, including textiles, automotive products, industrial goods, oil and gas equipment, and chemical products. Road haulage accounts for the largest percentage among the transport modes – but sea and air transports are also developing well. Thus, a few months ago, the team restructured the sea freight department in Istanbul in response to increasing requests from customers and partners. Combining carriers is becoming increasingly important, and the staff’s expertise in intermodal and multimodal solutions offers significant benefits to customers.

“Logistics is a people business, and that’s why we have started to invest more in people,” says Cem Ulusoy, Managing Director at Militzer & Münch Turkey. “Our plans for the future include personnel expansion, the reinforcement of our sales and marketing departments, more investment in overseas sales activities, and further steps to strengthen our role in intermodal and multimodal transports.

” Plans are also in place to further expand the project logistics segment and to cooperate even more intensively with the Militzer & Münch Group and overseas agents as well as with partners in those countries where Militzer & Münch is not represented.

The company will also continue investing in digitalization and, in 2023, launch a new IT-based system that will offer more transparency in planning future projects.

A strong location of high potential

Whether capacities, energy prices or personnel costs: for the airfreight industry, the Corona pandemic was not without consequences. At present, it is still virtually impossible to make any long-term plans. In times of uncertainty, however, there are also some constants – like Frankfurt Airport, which has maintained its strong position as a major cargo hub in Central Europe for many companies. Including for Militzer & Münch.

 

M&M air sea cargo GmbH has an office directly at Cargo City South, Frankfurt Airport, where 15 employees work to serve customers; and the service goes far beyond standard freight: the team primarily handles dangerous goods shipments, valuable cargo and GDP (Good Distribution Practice) compliant transports for pharmaceuticals, which are subject to specific requirements, for instance with regard to refrigeration.

Santino Hormuth has been working in the logistics industry for 15 years and has been managing the branch of M&M air sea cargo GmbH at Frankfurt Airport for just over a year. Transports according to GDP guidelines have characterized his work from the very beginning, as immediately after he joined the company, certifications in the GDP area were already taking place. “That was rather challenging for me – after all, I was familiarizing myself with the internal structures, the work processes, and my colleagues at the same time,” he recounts. “Not least thanks to the excellent cooperation on the team, we passed the certifications successfully and have since been working on boosting GDP transports as a product in our portfolio and expanding our customer base in this area.”

Special, in many ways

In 2021, the air freight volume at Frankfurt Airport was around 2.3 million tons, the highest amount of cargo handled at any German airport. Europe-wide, Frankfurt Airport is one of the ten largest airports.

Santino Hormuth appreciates his workplace and is aware of its importance: “Frankfurt Airport is a magnet for companies, an important location for science and education, and one of the biggest workplaces in Germany. It is also the Lufthansa home base and the leading cargo hub in Europe. This gives the airport a very special position also for Militzer & Münch,” he explains. “Moreover, our location directly at the airport is definitely of competitive advantage for us: we are virtually in the middle of the action, and can act fast.”

Speed is the order of the day

Speed plays a crucial role in the handling of air freight projects. In most cases, orders are urgent and need to be handled efficiently and swiftly. In this respect, Militzer & Münch benefits from its decades of experience and presence on the market, as well as from well-practiced teams. This allows for short decision-making paths with a minimum of bureaucracy – and that way, even particularly urgent transports become routine tasks. Santino Hormuth’s team regularly handles just-in-time shipments for automotive suppliers, transports engines and other parts for the air freight industry, and was recently responsible for the transport of equipment for the World Cup in Qatar from Frankfurt to Doha.

Santino Hormuth’s goal for 2023 is to further increase Militzer & Münch’s freight volume at Frankfurt Airport, the number of key accounts, and of existing customers. To this end, among other things, there are plans to restructure the sales department.

“We are still facing tense times. But in my year so far with Militzer & Münch, I have experienced how informal and at the same time professional the cooperation is here at the Frankfurt site and across all branches. Therefore, I am sure that we will successfully master this phase.”

Двойной курс на успех в Казахстане

В 2022 году Militzer & Münch еще больше расширила свои позиции на рынке Казахстана. Как транспортная компания Militzer & Münch Kazakhstan, так и EMEX, служба курьерских услуг, экспресс-доставки грузов и посылок компании Militzer & Münch, смогли достичь в этом году впечатляющих результатов, благодаря новым проектам и новым клиентам.

Команда Militzer & Münch Kazakhstan в этом году успешно реализовала различные проекты в секторе солнечной энергетики, способствуя положительному развитию в регионе Ближнего Востока / Центральной Азии, и это несмотря на усложняющиеся вследствие санкций логистические процессы в Евразийском экономическом союзе.

«Нынешняя политическая ситуация сказывается и на торговле, транспортные маршруты меняются», говорит Николаус Колер, региональный управляющий директор по Ближнему Востоку / Центральной Азии, отдел по развитию продаж в Швейцарии, M&M Militzer & Münch International Holding AG. «Мы рады, что Militzer & Münch Kazakhstan успешно справляется с этими сложностями казахстанского рынка, и мы убеждены, что компания продолжит следовать своим стабильным курсом и в будущем».

 

Шестизначные цифры в доставке посылок

Результаты EMEX не менее впечатляющи: в результате продолжающегося бума электронной коммерции курьерская и экспресс-служба компании Militzer & Münch в Казахстане в этом году смогла еще больше расширить свою клиентскую базу и теперь обрабатывает более 100 000 посылок в месяц по всей стране.

Помимо этого, EMEX инвестирует в свой автопарк: в ответ на растущий спрос на услуги по доставке посылок количество курьерских автомобилей в 12 филиалах компании в стране было увеличено более чем в два раза. Это означает, что сейчас по дорогам Казахстана курсируют в общей сложности почти 50 курьерских автомобилей с логотипами EMEX и ее партнера FedEx.

«Своим успехом мы не в последнюю очередь обязаны нашей сильной команде, благодаря самоотдаче которой стало возможным такое мощное развитие», говорит Татьяна Воробьева, генеральный директор EMEX. «Мы намерены продолжать в том же духе. Цель – обрабатывать осенью по 150 000 посылок в месяц».

По случаю этой двойной приятной новости спикер руководства группы Militzer & Münch Алексей Коваленко и Николаус Колер летом побывали в Казахстане, посетив головные офисы транспортной компании и службы курьерской и экспресс-доставки в Алматы. Компания EMEX была рада приветствовать гостей в недавно обновленной приемной центрального офиса.

Николаус Колер: «Все показатели указывают на рост обеих компаний. Мы с радостью отмечаем достигнутые положительные результаты обоих коллективов и желаем им дальнейших успехов в достижении поставленных целей!»

New terminal inaugurated in Sofia

Smart, efficient, and future-oriented: on May 19, M&M Militzer & Münch BG Co. Ltd. officially inaugurated its new transshipment terminal in Sofia. The cross-docking facility is equipped with state-of-the-art technology, thus ensuring the efficient handling of general and groupage cargo. At the same time, it forms the basis for Militzer & Münch Bulgaria to continue growing in the road freight sector.

The new facility was built to fully meet the requirements of Militzer & Münch Bulgaria. Its transshipment area covers 1,800 square meters. Incoming and outgoing shipments are handled via 16 loading gates, and scanned with the latest generation industrial tablets. A high level of security is ensured; among other things, the entire facility is video-monitored by 60 cameras.

In addition, the facility offers 880 square meters of state-of-the-art office space, creating ideal working conditions for the entire administrative and road transport team of Militzer & Münch Bulgaria. From the terminal, Militzer & Münch mainly serves Germany, Italy, France, Benelux, Spain, and Northern Europe.

“With the new cross-docking facility, we intend to continue expanding in the road segment,” explains Sacho Todorov, CEO M&M Militzer & Münch BG Co. Ltd. “Thanks to modern technology, our cargo handling operations have become more digital; we are increasing efficiency and raising the quality level even further. We are thus opening up additional opportunities for our new and existing customers.”

Militzer & Münch benefits from Uzbek investments

Uzbekistan is one of the biggest cotton fiber producers worldwide. The Central Asian republic has been investing in its textile and garment industry for some years, banking on technology and know-how from abroad. The industry continues to anticipate massive expansion of capacities.

Militzer & Münch and its customers are also profiting from the investments in the textile sector. For one of the biggest textile exporters in the CIS, Militzer & Münch delivered the equipment to a new production site in the Fergana Valley. Here, in the Uchkurgan region, the exporter combined two of his factories into one plant. The Fergana Valley is famous for its thriving silk production.

For the new production site, the exporter required machinery and other equipment from Belgium, Italy, France, Germany, Spain, Korea, China, India, Switzerland and Turkey. The goods traveled tens of thousands of kilometers by plane, vessel, rail or road. The total transport volume was 650 units, loaded into 150 full truck loads and 500 40-foot containers.

“The project took about one year, it was very exciting, but also challenging”

Renata Gafarova
Project Manager at Militzer & Münch Uzbekistan

The equipment comprised, among others, a complete laboratory, cotton spinning equipment, a rewinding machine, a compressor unit, weaving machinery, winding equipment, a knitting machine as well as an air conditioning system.

“The project took about one year, it was very exciting, but also challenging”, says Renata Gafarova, Project Manager at Militzer & Münch Uzbekistan. “We had to coordinate the deliveries from ten different countries very precisely, observe the different customs regulations – and match all this with the customer’s requirements. We are proud and really happy that everything worked out so well.”

Textile industry in Uzbekistan invests one billion dollar

In revenue, the textile and garment industry is the second biggest sector of Uzbekistan’s manufacturing industry, the biggest being the food, beverage and tobacco industry. All the more reason for the Uzbek government to invest in the textile industry. In 2015, the state joint stock company “O´zbekyengilsanoat” announced a development program until 2020. During this period, projects worth one billion US dollars are to be carried out in the Uzbek textile industry.

The investments offer Militzer & Münch potential for further orders. “The textile exporter is one of our biggest customers and we are proud to be working for the eight factories he operates across the entire Uzbek Republic”, says Khurshid Kasimdzhanov, Managing Director M&M Militzer & Münch Uzbekistan. “The expansion of the textile sector enables us to extend our cooperation with this customer and win new customers from the industry.”

„Our employees are our most important asset“

After more than a year of the pandemic, the Militzer & Münch Group looks back on 2020 with an overall sense of satisfaction. The results of the individual regions vary – but one thing is certain: The employees are committed to creatively mastering the small and big challenges, and to always having an open ear for their customers.

The Militzer & Münch Group’s 2020 business year was, on the whole, satisfactory. “The term ‘mixed fortunes’ sums up the past year quite well,” says Alexei Kovalenko, Chief Financial Officer TransInvest and Militzer & Münch, and spokesman of the Militzer & Münch Group Management. “Except for the spring, especially the month of April, which was marked by lots of uncertainties due to the completely new situation, the rest of the year went largely in line with our expectations.” Among others, there was positive business development in Western Europe, particularly in France and Germany, as well as in the Maghreb.

The Militzer & Münch teams in the individual countries played a substantial role in this development. “These past months have confirmed once again that employees are our most important asset,” says Alexei Kovalenko. “Besides the framework conditions imposed on us by the governments, development is closely related to the colleagues on site. In many cases, the local management did a good job of communicating the temporary and necessary measures, such as short-time work, and the teams went along with them – that was crucial in order to prevail also in the future.”

In addition, the politico-economic framework conditions in some countries were favorable, especially in France and Germany, and Militzer & Münch made use of government support. “In Germany, we experienced some tough weeks in Q2 across all business segments,” says Holger Seehusen, member of the M&M Group Management and Managing Director M&M air sea cargo GmbH. “The option of short-time work was important for the German country unit, and our team fully backed the decision.” In Central Asia, for example, there was no such form of government support, which made the situation far more difficult. There, Militzer & Münch is active in the project business, among other things – this segment however declined noticeably during the pandemic. “Central Asia has been and will be badly shaken by the pandemic,” says Alexei Kovalenko. “However, we are confident that the situation will ease again, and we are still expecting great opportunities in the project business along the new Silk Road.”

Positive signals from the industries

After minor declines, demand from automotive customers already recovered in 2020, and also in the textile and cosmetics sectors, Militzer & Münch records only minor dents in transport demand. “Especially with cosmetics and hygiene products, our expectations of an increase in demand were perhaps a bit higher than it ultimately turned out to be,” says Holger Seehusen. “A positive example is the good cooperation between the teams in China and Germany on the transport of corona protection materials.”

Asia is also benefiting from the e-commerce business, which is particularly noticeable at EMEX, the M&M courier and express service in Kazakhstan – a development that was already apparent in 2020 and continued in Q1/2021. The 1st quarter of 2021 was good in all Militzer & Münch regions, with the country units in Asia still needing to catch up more than their European counterparts.

In some regions, the signs are even pointing to growth: the former delegation in Malaysia has been turned into a full country unit as a joint venture. Militzer & Münch France has taken over ITP and ITPL, companies of the LPS Group (Logistique et Prestations de Services), to further strengthen the Maghreb business. In Vienna, Austria, Militzer & Münch has been represented by its own branch office since October 2020. And the joint venture in Serbia is also developing promisingly. “2020 was the first full year of business for the highly motivated team,” says Alexei Kovalenko. “Thanks to the good development, we decided in March 2021 to acquire the previously rented property with 10,000 square meters of warehousing and 3,000 square meters of office space in Dobanovci near Belgrade, thus giving Militzer & Münch Serbia even more space for growth.”

Ready for the extra mile

The Militzer & Münch Group has always been flexible, and the pandemic once again confirmed it. Where activities allowed, home office options were created at short notice, with both the central IT in Hof and the local IT teams contributing. Some sites relied on a rotating model, which ensured that the offices were never fully staffed.

For the sales teams, among others, however, the pandemic with its many restrictions has been a challenge. “At times, one-on-one customer contact was not possible at all, and digital-only meetings are not easy for either side – neither for forwarders nor for their customers,” says Holger Seehusen. “The creativity of the employees in approaching customers has shown that even in difficult times they are motivated to go the extra mile, to always be close to their customers and understand their needs.” And they demonstrate a great deal of flexibility: telephone conferences called at short notice across national borders and time zones go very well – proof that intensive and efficient exchange is also possible digitally.

Maintaining customer relationships is easier in pandemic times than acquiring new customers, but Militzer & Münch was already well positioned before the pandemic and was able to rely on existing contacts. Thus, the Rail segment at M&M air sea cargo GmbH, for example, developed well in cooperation with the InterRail Group. The relatively new project department in Düsseldorf also gained a foothold and completed some exciting project shipments, including on-carriage to the hinterland, within a very short period of time. In view of the positive business development, Militzer & Münch decided to join the worldwide Atlas Breakbulk Alliance (ABA) network, whose members are forwarding companies with a focus on project shipments only. Thus, participation in the Breakbulk Europe trade fair, which will hopefully take place next year, is a must.

Alexei Kovalenko, Chief Financial Officer, TransInvest and Militzer & Münch, as well as Spokesman of Militzer & Münch Group Management

Holger Seehusen, member of the Militzer & Münch Group Management and Managing Director M&M air sea cargo GmbH.